مبلمان،اساس آن چیزی است که خانه ی قابل زندگی و دوست داشتنی را ایجاد می کند .

اتاقی را بدون مبلمان را تصور کنید، آنچه باقی می ماند، فضایی خالی و محیطی عاری از راحتی و لذت بصری است. البته راحتی برای اشخاص معنی مختلفی دارد وتعریف آن بستگی به شما دارد ولی برای تعریف آن، با دقت عمل کنید و پر شتاب تصمیم نگیرید. برای در نظر گرفتن نیاز های حال و آینده، فضای لازم و شیوه ی زیست خود ، زمان بگذارید. نه فقط تنها با چشم بلکه با این هدف که مبلمان انتخابی شما واقعا از لحاظ سبک، اندازه و عملکرد با اتاق شما مناسبت دارد آن را مورد ملاحظه قرار دهید.

 

راهنمایی نگهداری و تمیز کردن مبل های چوبی

نوع پرداخت کاری روش زدودن خراش
پلاستیک استفاده ی مرتب از موم اتومبیل، خراش ها را پر میکند.
چوب تیره رنگ پوست میوه ی درخت های جوز دار (گردو، جوز برزیلی، یا گردوی آمریکایی)را روی خراش بمالیدیا با مداد شمعی، مداد ابرو، یا واکس کفش، سایه ای که با پرداخت بخواند ایجاد کنید.
ماهون یا گیلاس ید کهنه یا تیره شده بزنید(محلول بتادین در داروخانه ها).
چوب افرا ید تیره یا کهنه با الکل صنعتی (به میزان 50 درصد) رقیق شده بزنید.
روغنی با استفاده از یک تیکه پشم فولادی ظریف، روغن معدنی سبک وزن، روغن برزک جوشیده با پارافین را به داخل خراش بریزید، بمانید تا خشک شود.

 

 

نوع لک روش از بین بردن لکه
آب لکه

یا طوقه انداختگی

یک کاغذ خشک کن تمیز و زخیم را روی روی لکه بگذارید و با یک اتوی گرم به پایین فشار دهید. این عمل را تکرار کنید. اگر نتیجه ی رضایت بخش به دست نیامد، از واکس جلای تمیز کننده استفاده کنید؛ یا با یک پارچه ی بدون پرز روغن دارای کافور بزنید. بمالید تا خشک شود، تکرار کنید.
لکه های سفید چسب مومی رقیق و الکل معدنی بمالید. وقتی خشک شد، لایه ی نازکی از موم یا جلای تمیز کننده بزنید یا با استفاده از پارچه ای که در موم، روغن چرب کننده، روغن های ترد کننده ی گیاهی، یا روغن سالاد فرو کرده اید. خاکستر سیگار برگ یا سیگار بمالید، بلا فاصله پاک کنید و دوباره موم بزنید (مداد ابرو)
شیر یا الکل با استفاده از انگشتان، به محل، موم مایع یا چسبی بزنید. اگر نتیجه نگرفتید چسب روغن برزک جوشانده و سنگ آهک نرم و گرد مخصوص پرداخت فلزات و چوب ،که در اکثر فروشگاه های مصالح ساختمانی وجود دارد، بمالید. برای پرداخت های تیره، از پودر سنگ استفاده کنید. جلا دهید یا با پارچه ی مرطوب، آمونیاک بزنید و پرداخت کنید.
سوختگی سیگار با جلای پنهان کننده ی خراش بمالید، اگر نتیجه نگرفتید همانند پاک کننده ی لکه ی الکل، چسب سنگ آهک نرو و گرد (مخصوص پرداخت فلزات و چوب) بزنید. اگر سوختگی عمیق باشد، آن قسمت را باید دوباره روکاری کرد وجلا داد(منظور بتونه کاری چوب).
لکه در اثر حرارت محل را با ملایمت با لیف صابونی پشم فولاد بمالید، هر بار جای کمی را عمل کنید و رسوبات پودری را پاک کنید. اگر نتیجه نگرفتید با پارچه ای آغشته به روغن کافور یا الکل های معدنی بمالید؛ با پارچه ای تمیز بمالید تا خشک شود، تکرار کنید یا با پشم فولاد ظریف، با ملایمت بمالید، پاک کنید و دوباره جلا دهید.
کاغذ چسبان کاغذ را با روغن سبک وزن اشباع کنید. صبر کنید؛ محل را به آرامی با پشم فولاد ظریف بمالید. با پارچه ای تمیز بمالید تا خشک شود. تکرار کنید یا با پشم فولاد ظریف، با ملایمت بمالید، پاک کنید دوباره جلا بدهید.
لاک ناخن فورا پاک کنید. محل را به آرامی با پشم فولاد ظریف که در موم مایع فرو کرده اید، بمالید، پاک کنید، دوباره در موم فرو کنید. (از مداد ابروی هم رنگ استفاده کنید)
لاک های رنگ اگر رنگ خیس باشد، به همان روشی که در مورد لاک ناخن گفتیم عمل کنید. اگر خشک شده باشد، محل را با روغن برزک خیس کنید و صبر کنید تا رنگ نرم شو، سپس با پارچه ای آغشتهبه روغن برزک، رنگ را پاک کنید. اگر مقداری رنگ باقی ماند، چسب روغن برزک را جوشان و سنگ آسیای نرم و گرد (مخصوص پرداخت فلزات و چوب ) بزنید.
موم شمع با یک تکه یخ، موم را سفت کنید. به تدریج که یخ آب میشود، آب را پاک کنید با استفاده از انگشتان خود، موم شمع را بکنید. باقی مانده ی موم را به آرامی، با یک کارت بخراشید یا با پارچه ی آغشته به الکل معدنی بمالید یا روی لک، یک کاغذ خشک کن تمیز و کلفت بگذارید، به پایین فشار دهید و جلای مایع به محا بمالید.

 

برای ثبت سفارش پیام بدید.