پارچه ی مخمل

در دنیای مد، به کارگیری پارچه مخمل در برخی موارد موجب درخشندگی و شاخص شدن آن دکوراسیون می‌شود. اما در حال حاضر آنچه که مهم است، نحوه استفاده از آن در دکوراسیون‌های معاصر و امروزی است. در زیر به پاره‌ای از این کاربردها اشاره می‌شود. اما باید این نکته را در نظر گرفت که روش‌های دیگری هم برای استفاده از مخمل در دکوراسیون خانه وجود دارد.

شناخت انواع دکوراسیون

 

 

در یک اتاق نشیمن سفید رنگ همانند تصویر بالا، استفاده از مبلی از جنس مخمل پیچیدگی خاصی به فضای اتاق می‌بخشد.  در عین حال که در این تصویر سایر وسایل مات و کدر هستند، مبل مخملی نقش اصلی را در این دکوراسیون بازی می‌کند.

مشاهده ی محصولات گالری مکبر

 

تاثیر پارچه ی مخمل در اتاق نشیمن

در اتاق نشیمنی با دیوارهای دو رنگ و پالت خاکستری گرم، این صندلی مخمل صورتی است که با خطوط گرد شخصیتی برجسته به اتاق بخشیده است.

روش های امروزی بکار گیری پارچه های مخمل

یکی دیگر از روش‌های امروزی به کارگیری  پارچه مخمل در دکوراسیون خانه، استفاده از آن در یک مجموعه کامل است. در اتاق نشیمن تصویر بالا، پوششی از مخمل تمام مبلمان و کوسن‌ها را پوشانده است و جلوه بصری اتاق را امروزی و مدرن کرده است.

تاثیر کوسن در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از پارچه ی مخمل با رعایت اصول نور پردازی

این اتاق نشیمن هم که توسط طراح داخلی معروفی به نام کلود کارتیه ساخته شده است، دیوارهای تیره رنگ تابش پارچه‌های طلایی مخمل را به حداکثر میزان خود رسانده‌اند. اصول نورپردازی اتاق نشیمن نیز در این طراحی کاملا رعایت شده است.

بکار گیری پارچه های مخمل در محیط های صنعتی و اداری

در این محیط نیمه صنعتی نیز از مبل مخملی با مدل لویس استفاده‌ شده است که ترکیب آن با این فضا معجزه کرده است. آیا تا چند سال پیش ایجاد چنین ترکیبی را پیش‌بینی می‌کردید؟ مطمئناً پاسخ این سؤال غیر منتظره است.

در این تصویر باز هم کلید طراحی بی‌نظیر آن، ترکیب عناصر بی‌نظیر است. همان‌طور که در تصویر مشخص است ترکیب میز قدیمی با لوستر کلاسیک ما را یاد تصویری شهری با معماری مینیمالیستی می‌اندازد. در عین حال مجموعه‌ای از صندلی‌های مخمل سبز با پایه‌های طلایی موجب راحتی فضای داخلی شده است.

صندلی های پشت مخمل

صندلی‌هایی با پوشش تمام مخمل و به رنگ صورتی، فضای سرد و تاریک اتاق را مطبوع و خوشایند کرده  و هماهنگی فوق‌العاده‌ای با دیگر عناصر ایجاد کرده‌اند. در این فضا، این رنگ شاد اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اما شاهد یک اتاق شیک و مدرن زیبا هستیم.

فضا سازی مخمل بر دکوراسیون

در عکس نهایی به عنوان نمونه‌ای از استفاده از مخمل در دکوراسیون خانه، با حفظ ظاهر کلاسیک اتاق، مبل راحتی مخمل این ترکیب را کامل کرده است. دیوارهایی با بافت روستایی، کف‌پوشی از جنس طبیعی و شاخ و برگ‌های مختلف، محیطی سرد و غیر منتظره برای این مبلمان لوکس ایجاد کرده‌اند. تمامی این عناصر در کنار یکدیگر فضای یک داستان را برای ما تداعی می‌کنند.

برای ثبت سفارش پیام بدید.