بکارگیری از انواع نژاد ها و شکل های گیاهان در دکوراسیون داخلی با توجه به فضاهایی که در اختیار داریم.

 

علاقه ی انسان به گل و گیاه و طبیعت از گذشته تا به امروز وجود دارد، که از این دید با نگاهی به سبک ها و مدل های خانه ها از گذشته تا به امروز این مورد را متوجه شد.از سبک های خانه های حیاط دار و حتی آپارتمان هایی با حیاط های سرسبز و زیبا نشانه از اهمیت و علاقه ی ما به طبیعت میباشد. امروزه بیشتر ساختمان ها و خانه های مردم به شکل آپارتمان در آمده است، این فضا کمتر شده است ولی با تمام این تفاسیر، گیاهانی موجود هستند که میتوانیم از آنها در آپارتمان ها و با فضای محدودمان بکار گرفته و آن حال و هوا را در آن محیط بوجود بیاوریم. این شاخص های طبیعی باعث بوجود آوردن رابطه ای بین زندگی صنعتی و طبیعت ایجاد میکنند و نشاط و سرزندگی را به ما ومحیط القا می کنند. اما فقط این ویژگی علت استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون و علاقه ی شخصی به این المان دکوراسیون نیست. تاثیرات گوناگون و مثبت و موثری که گیاهان آپارتمانی به فضای داخلی میبخشند سبب شده که اعضا و ساکنین خانه های آپارتمانی با هدف های  مختلفی که از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی دارند، در فضای خانه استفاده کنند که این امر، نقش مهم و اثر گذار این المان را در فضای داخلی منزل و یا ساختمان را به رخ می کشاند.

 

 

هوای پاکیزه در خانه با گیاهان

امروزه با توجه به شرایط شهر نشینی و آلودگی های گوناگونی که در هوا وجود دارد، یکی از ساده ترین و موثر ،که در عین حال علاوه بر تاثیر گذاری در هوای موجود در محیط خانه ، بر زیبایی آن نیز تاثیر میگذارد ، بکار گیری گیاهان در دکوراسیون داخلی است. گیاهان با جذب مواد آلاینده و کربن دی اکسید و تولید اکسیژن، به شما هوایی تمیز و قابل تنفس ارائه می دهند و در نتیجه به حفظ سلامتی شما کمک شایانی می کنند.

گیاهان زنده بخشی از دکوراسیون خانه

یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین شیوه‌های استفاده از گل‌ها و گیاهان، به کارگیری آنها در چیدمان داخلی و خارجی خانه است؛ به عنوان مثال برای فضایی بین دو حیاط کنار هم، مشخص کردن مسیر حرکت، ایجاد سایه‌بان، پوشاندن گوشه دیوارها یا نماهای تیز و خشن، ایجاد محیطی آرامش‌بخش و زیبا، زیباسازی محیط داخلی خانه‌ها و… گیاهان نقش عمده‌ای دارند. اما گاهی کاربرد نابجای گیاهان می‌تواند هارمونی چیدمان را به هم زده و از زیبایی آن بکاهد. بنابراین برای ایجاد هارمونی مناسب، با استفاده از رنگ‌ها، سردی و گرمی و تاثیر آن‌‌ها بر روحیه افراد، می‌توانیم دکوراسیونی کامل وجذاب داشته باشیم.

برای مثال استفاده از رنگ‌های تند و درخشان در کنار یک رنگ تیره، تصویری بیاد ماندنی تری را در ذهن ایجاد می‌کند.

همچنین رنگ سبز که معمولا در گیاهان دیده می‌شود، استرس را کاهش می‌دهند.

برای داشتن دکوراسیونی جذاب، باید بین بافت و رنگ هماهنگی و هارمونی ایجاد کنیم و برای بوجود آوردن و حفظ این تناسب نیز گیاهان گزینه بسیار مناسب و کارامدی هستند. به عنوان مثال شما در اتاقتان از مبلی استفاده کرده‌‌اید که طرح‌هایی با خطوط تیز و زاویه‌دار دارد، در این صورت می‌توانید گیاهی انتخاب کنید که با خطوط هماهنگی داشته باشد. گیاهانی مانند سانسوریا، یوکا، سجافی (گندمی)، فونیکس (نخل زینتی)، آلوئه، برگ خنجری و سایر گیاهانی که برگ‌های زاویه‌دار و تیز دارند گزینه‌های مناسبی هستند..

علاوه بر بافت و شکل گیاه، از رنگ نیز غافل نشوید. برگ گیاهان، تنوع رنگی بسیاری دارند، حتی حضور یا عدم حضور نور هم روی رنگ آن‌ها تاثیر گذار است. گیاهان در صورتی بر زیبایی خانه می‌افزایند که شرایط نگهداری درست گیاهان را بدانیم.

 

 

*زیبا سازی فضای داخلی به کمک تابلو تاثیرات تابلو بر معماری داخلی

حس حضور در طبیعت

وجود قسمتی کوچک از طبیعت مانند گیاهان آپارتمانی، می تواند حس و حال حضور در طبیعت را برای ما تدایی و حس آرامش، سر زندگی و مثبتی به افرادی که در آن محیط هستند را القا کند.

 

عایقی طبیعی برای نویز محیطی

ساختار گیاهان می تواند همانند عایقی در برابر نویز ها و صداهای اطراف را ایفا کند و سطح آن ها را تا حد چشمگیری کاهش بدهد. این اتفاق با توجه به شرایط خانه ها و حتی محیط کار، می تواند امتیاز مثبت و قابل توجهی باشد.

 

روح بخشی به دکوراسیون داخلی

گیاهان می توانند رنگ های زنده و چشم گیری را به فضای خانه و یا محل کارمان اضافه کنند. تنوع رنگ های گیاهان آپارتمانی محدود نیستند و انواع برگ ها و گل های آن، دارای تنوع رنگی بسیار و انواع نژاد ها و مدل های متنوعی هستند که باعث زیبا تر شدن محیط پیرامونمان میشوند. حتی در برگ های سبز گیاهان آپارتمانی دارای مدل ها و شکل های گوناگونی هستند که دارای طیف های رنگ متنوعی هستند. این متنوع بودن در زیبا و دارای اهمیت بودن گیاهان می تواند جذابیت و رنگ های بیشتری را به چیدمان و حتی سبک دکوراسیون ما اضافه کند. همچنین می توانیم با انتخاب گلدان های زیبا، با رنگ ها و مدل های گوناگون و متنوعی که موجد هستند برای گیاهان، رنگ پردازی و نمای متفاوتی به دکوراسیون محل مورد نظر مان بدهیم. در صورتی که فضای مورد نظرمان دارای راه پله (پله گرد) باشد می توانیم با قرار دادن گلدان های زیبا بر روی پله ها هم تاثیری بر سبک دکوراسیونمان گذاشته و همچنین نمای فوق العاده ای و حس و حالی خاص به آن می بخشید. همچنین فرم برگ های گیاهان تاثیرات متفاوتی در دکوراسیون دارند. برای برگ های گرد و آویزان نسبت به برگ های تیز و ایستاده تر حس آرامش بیشتری ایجاد می کنند.با در نظر داشتن به این موارد برای ایجاد حس مورد نظر در فضای مدنظر شما، تاثیر مثبتی دارد.

 

 

*آشنایی با محل های مناسب برای قرار گیری تلویزیون بهترین مکان قرار گیری تلویزیون در منزل

با گل ها و گیاهان زیبایی بصری را به دکوراسیون داخلی بیاورید

جلوه و زیبایی برگ ها و گل ها، در نوع خود خاص و منحصر به فرد هستند. شکل و حال آفرینی ایجاد شده توسط گیاهان، دکوراسیون متفاوت ایجاد میکند که زیبایی آن در یاد بیننده حک خواهد شد. همچنین می توانید رنگ ها و سبک المان هایی از قبیل مبلمان، پرده ها، دیوارپوش ها و موارد دیگر را متناسب با نوع و رنگ گل و گیاهان انتخاب نمایید تا هارمونی زیبایی در فضای خود ایجاد کنید و دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فردی داشته باشید.

گیاهان سبز محیط را دگرگون میکنند:

در تمام محیط و انواع سبک های دکوراسیون داخلی، مانند دکوراسیون مدرن و امروزی را با بکارگیری از گیاهان به صورت خلاقانه ای میتوانیم تزئین کنیم.

به این نکته توجه کنید که گیاهان ،اثر گذاریه به مراتب بیشتر از اضافه کردن عنصری به طراحی فضا را دارند، تأثیرات مثبتی بر سلامت انسان نیز داراست، مثلا هوایی را که تنفس می‌کنیم را مانند فیلتری  می‌کنند و عملکردی مانند دستگاه بخور دارند.

احتمالاً با گیاهان بالا رونده برای سرسبز سازی یک ضلع از نمای ساختمان آشنایی دارید. ولی برای درخشندگی در رنگ و سطح، گیاهان بالا رونده رو برای طراحی داخلی در نظر بگیرین.

ولی برای زیبا سازی فوق العاده در دکور داخلی، میتونین این گیاهان رو در فضای داخلی برای تاثیر گذاری استفاده کنین. همچنین، اضافه کردن گیاهان بالا رونده به فضای اداری، مقداری جذابیت و خاص بودن به فضای خالی می دهد، زیرا گاهی فضاهای اداری حس خشک و خسته کننده ای دارن، با اینکار میتونیم این حس رو از بین ببریم.

 

*آشنایی بیتر با سبک دکوراسیون مینیمال دکوراسیون مینیمال

ایجاد پویایی و نشاط در دکوراسیون داخلی

حضور در مجاورت گیاهان حس سر زندگی و نشاط را به انسان بر می گرداند و او را از حالت دل مردگی و روزمرگی زندگی ماشینی خارج می کند. علاوه بر این، حضور گیاهان و نیاز به نگه داری آن ها سبب می شود افراد روحیه مسئولیت پذیری بیشتری پیدا کنند و خود را در قبال نگه داری و سالم نگه داشتن آن ها مسئول بدانند.

 

نقش مثبت برای بهبود دکوراسیون داخلی

گیاهان آپارتمانی المانی بسیار مناسب برای پر کردن فضا های خالی و بلااستفاده هستند. این عناصر می توانند با برگ ها و گل های زیبا و جذابی که دارند، به خوبی جلوه دهی کنند و فضای داخلی را از حالت خالی و خلوت بودن خارج نمایند. در صورت استفاده از گیاهان برای این منظور، تناسب ابعاد و ارتفاع آن ها اهمیت زیادی دارد و بهتر است که از نمونه هایی استفاده شود که ارتفاع کافی را داشته باشند. علاوه بر این، گیاهان آپارتمانی می توانند در صورتی که ابعاد و جلوه مناسبی داشته باشند، به عنوان المان محوری و برای نقطه کانونی به کار برده شوند. جلوه گیاه و گلدان آن، نمای زیبا و منحصر به فردی ایجاد خواهد کرد.

 

نکات مهم در زمینه گیاهان آپارتمانی

مانند هر المان دیگری در دکوراسیون داخلی، قبل از خریداری تحقیق کنید. برخی گیاهان آپارتمانی نیاز به نگه داری و شرایط آب و هوایی خاصی دارند که شاید شما قصد نداشته باشید این میزان وقت و هزینه را برای آن ها صرف کنید و یا اینکه در خانه شما شرایط مذکور مهیا نباشد. در عوض، می توانید با مشورت و تحقیق، گونه های گیاهی مناسب تری را انتخاب کنید.

بعضی از گونه های گیاهان روند چرخشی برای جذب کربن دی اکسید در روز و انتشار آن در شب دارند. به همین دلیل برای فضا هایی مانند اتاق خواب گزینه مناسبی نیستند. پس بهتر است قبل از خریداری در مورد این ویژگی گیاهان نیز تحقیق و پرس و جو کنید.

به موقعیت گیاه و اندازه آن توجه کنید. بعضی گیاهان برگ های پراکنده و جدا از ساقه دارند و به فضایی نیاز دارند که برگ های آن ها بدون هیچ فشار و محدودیتی رشد کند. مسلما فضای محدود و کوچک برای آن ها مناسب نیست و به برگ هایشان آسیب می رساند.

نوع های خاصی از گیاهان سبب تشدید آلرژی در افراد می شوند، برای همین بهتر است در هنگام خرید از فروشنده اطلاعات کافی را بپرسید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید. به علاوه برخی گونه های گیاهی سمی هستند و در صورتی که توسط کودکان یا بلعیده شود، خطرات بالا و مرگباری را در پی دارد. که متعاقبا اگر در خانه کودک دارید، به این نکته نیز باید توجه ویژه ای داشته باشید.

 

 

*بکارگیری از انواع مجسمه ها در دکوراسیون داخلی شناخت انواع مجسمه ها و تاثیرات آن بر دکوراسیون

روش های جالب برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی

راه های متنوعی برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی در یک فضا وجود دارد. خود را محدود به استفاده از گلدان های ساده رو میزی و یا بر روی زمین نکنید و با توجه به ابعاد گیاهان، آن ها را از دیوار و یا سقف آویزان کنید و یا در شلف هایی با ارتفاع های مختلف قرار دهید.

جدید ترین المان گیاهی ارائه شده برای دکوراسیون داخلی، دیوار سبز است که تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را ایجاد می کند. در صورتی که می توانید هزینه کافی برای اضافه کردن این عنصر به دکوراسیون داخلی را بپردازید، حتما این گزینه را در نظر داشته باشید.

اگر فضای قابل توجه و کافی در خانه تان دارید، گزینه هایی مانند آتریوم نیز می توانند انتخابی خاص و جذاب برای شما باشند. این فضای باغ مانند در دکوراسیون داخلی تجربه ای متفاوت از حضور و مجاورت با گیاهان و طبیعت را در اختیار شما قرار می دهد.

فواید مختلف استفاده از گیاهان سبز در چیدمان:

  • قرار دادن گل و گیاه سبز در فضای زندگی بسیار مفید است، چون هم باعث پاکسازی هوا می شود و هم اکسیژن تولید می کنه. البته امروزه غیر از این فواید از گیاه سبز بعنوان زیبایی بخشیدن و جنبه های تزئینی به دکوراسیون هم میتونیم استفاده کنیم.
  • گیاهان سبز شاخه ای هم زیبایی خاص خودشان را دارند و برای کنار دیواری که خالی است کارایی بیشتری دارند. شاخه های پیچ و خم خورده ی کنار دیوار با تابش نور در زمان های مختلف روز و شب، نقش های جالبی روی دیوار بوجود می آورند.
  • برای کسانی که زمان و حوصله رسیدگی به گل ها را ندارند کاکتوس های تیغ دار (که آب کمتری نیاز دارد) و گل های طبیعی خشک، پیشنهاد می شود. البته تمام گیاهان سبز نیازمند توجه و رسیدگی هستند، اما نگهداری کاکتوس تیغ دار از تمام گیاهان آپارتمانی آسان تر است.

 

 

*تاثیرات میز، ویترین و کنسول بر چیدمان منزل دکور و چیدمان منزل به کمک میز و ویترین و کنسول

چیدمان گل در خانه : ۲۰ روش برای جایگذاری انواع گیاهان در خانه‌های به سبک دکوراسیون  امروزی

آیا به دنبال ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گل در خانه خود هستید؟ افزایش مدرنیته و زندگی شهری، چیدمان انواع گل‌های کوچک، رونده، کاکتو‌س‌ها، درختچه‌ها و… را  در خانه‌های امروزی بسیار پر طرفدار کرده است. اگر سال‌هاست که به نگهداری گل در خانه علاقه دارید و به دنبال ایده‌های جدیدی برای فصل جدید هستید و یا اولین گیاه را برای منزل‌تان خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید که بهترین مکان برای قرار گرفتن آن کجاست، ما ایده‌هایی برای شما داریم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

۱. باغچه گل های آویزان در خانه

یک راه بسیار جذاب برای چیدمان گل در خانه، درست کردن باغچه های عمودی است. برای این کار می‌توانید بر روی یکی از دیوارهایتان دیوار فلاورباکس ‌نصب کنید و یا از مدل‌ گلدان‌های چند طبقه‌ آویزان استفاده کنید.

 

۲. ایجاد دیواری سبز به کمک گیاهان بالا رونده

می‌توانید مانند تصویر نشان داده شده در بالا یک دیوار را قفسه‌بندی کنید و بر اساس سلیقه‌ی خودتان در قسمت‌های مختلف آن، گلدان‌های گل با گل‌های رونده قرار دهید. اگر مسیر گل‌ها را به درستی هدایت کنید پس از مدتی یک دیوار سبز زیبا خواهید داشت.

 

۳. سبک طبیعت و جنگلی را با گیاهان فرآوان در محیط ایجاد کنید

این نوع چیدمان بیشتر برای طرفداران سبک ماکسیمال مناسب است. استفاده از گیاهان با برگ‌های انبوه و چیدمان شلوغ باعث می‌شود تا احساس حضور در طبیعت و در دل جنگل را داشته باشید. می‌توانید با کمی بازی با رنگ‌ها در وسایل دیگری مثل مبلمان یا دیوارکوب‌ها فضا را بهاری و جذاب کنید.

 

۴. چیدمان گل ها در سبک دکوراسیون گرمسیری

آیا می‌خواهید از چیدمان گل در خانه برای ایجاد احساس حضور در یک فضای گرمسیری استفاده کنید؟ انتخاب گیاهان خانگی از گونه‌های بزرگ و برگ‌دار و قرار دادن آن‌ها در کنار مبلمانی با رنگ‌های گرم و استایل تابستانی می‌تواند حس حضور در فضای مورد نظرتان را برایتان به ارمغان بیاورد. به همین آسانی!

 

۵. بکارگیری از گلدان های زیبا و خیره کننده در دکوراسیون داخلی

استفاده از گلدان‌های خیره‌کننده، براق و جذاب نیز یکی از روش‌های چیدمان گل و گیاه در منزل است که تاثیر تعیین کننده‌ای در طراحی و دکوراسیون خانه دارد. استفاده از گلدان‌های مدرن پایه‌دار و گل‌های کشیده یک راه خوب برای چیدمان و دکوراسیون باشکوه و زیباست. پس داشتن خلاقیت در گلدان را دست‌کم نگیرید.

 

۶. زیبا کردن چیدمان میز به وسیله ی تراریوم

استفاده از تراریوم یا همان باغ شیشه امروزه از جمله روش‌های بسیار محبوب چیدمان گل در خانه به حساب می‌آید. می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت روش‌های درست کردن باغ شیشه‌ای را یاد بگیرید. یا همین حالا یکی از مدل‌های آماده را از گل‌فروشی بخرید و میزتان را با آن تزیین کنید.

 

۷. بکارگیری از گیاهان بلند و بزرگ در خانه های سقف بلند

استفاده از آویزهای گل همیشه با حس خوب همراه است. انواع مختلفی از مدل‌های آویز گل مکرومه یا سایر مدل‌های صنایع دستی برای این کار وجود دارند. میتوانید بر اساس ارتفاع سقف منزل‌تان از هر یک از آویزهای مختلف با ارتفاع‌های مختلف برای چیدمان گل در خانه استفاده کنید.

 

۸. جایگذاری چند گیاه در کنار هم در سبک دکوراسیون ماکسیمال

چیدمان گونه‌های گیاهی مختلف در گلدان‌های متفاوت در کنار هم به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون ماکسمال خود را در خانه تقویت کنید. توجه داشته باشید که حتی در اوج تنوع نیز وجود هارمونی در بین عناصر از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

۹. استفاده از گیاهان صحرایی (کاکتوس) در دکوراسیون مینیمال

می‌توانید از طریق چیدمان هوشمندانه‌ گل  در خانه، دکوراسیون مدرن و مینیمال را در آن تقویت کنید. این درست برعکس ایده‌ی ۸ است. در این مورد ما چیدمان کاکتوس در خانه را توصیه می‌کنیم. برای این کار می‌توانید از گل‌های کاکتوس ساده و یکسان با گلدان‌های ساده و مشابه در کنار هم استفاده کنید.

 

۱۰. بکار گیری از انواع مدل های سبد های حصیری

بهتر است گاهی به فکر کاربردهای جایگزین برای وسایل قدیمی باشید. یکی از این کاربردهای جذاب برای تزیین گلدان گل طبیعی و چیدمان گل در خانه، استفاده از سبدهای حصیری به عنوان گلدان می‌باشد که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است. شما هم امتحان کنید!

 

۱۱. جایگذاری گیاهان را بر روی قفسه‌‌‌های مشبک (WIRE RACK)

تصویر بالا با رنگ‌های مات و متنوع از گیاهان مختلف بسیار چشم‌نواز است. این استند سیمی با رنگ آبی روشن که در مقابل دیوار قرار دارد، یک راه حل عالی برای چیدمان گل در خانه است و به عنوان یک کانون چشم‌نواز در فضا عمل می‌کند.

 

۱۲.  خلق فضایی خاص

به تصویر بالا دقت کنید. این گیاه زیبا با داشتن تصویری که در یک آینه هشت ضلعی خیره کننده نشان می‌دهد، تأثیر کم‌نظیری را در یک فضای ناهار خوری ایجاد کرده است. با این استفاده هوشمندانه از بازتاب گل در آینه علاوه بر اینکه اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد، نوعی طراحی را ایجاد کرده است که بسیار جذاب و آرام می‌باشد.

 

۱۳. قرار گیری گل ها و گیاهان بر روی شلف ها

چیدمان گل در خانه می‌تواند یک روش موثر در تزریق رنگ به خانه و دکوراسیون آن باشد. گل‌ها همچنین به ایجاد یک احساس آرامش خانوادگی کمک می‌کنند. تصویر بالا نمونه‌ای از چیدمان گل بر روی شلف است که برای می‌تواند برایتان الهام‌بخش باشد.

 

۱۴.  توجه به شکل، اندازه و ارتفاع گلدان های گل دار در چیدمان

بهترین روش برای چیدمان گیاهان کوچک در خانه نزدیک‌تر بودن آن‌ها به یکدیگر است. این درحالی‌ست که ایجاد فضای خالی بیشتر بین گیاهان بزرگتر معمولاً بهترین روش برای چیدمان آنها می‌باشد. پس دقت کنید که در هنگام چیدمان گل در خانه، محل قرار گرفتن، اندازه و ارتفاع گل‌ها را لحاظ کنید. در نهایت با کمی آزمون و خطا، ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

 

۱۵. بوجود آوردن یک گلخانه ی خانگی

استفاده از گلخانه مینیاتوری با ساختار ساده‌ای که دارد، باعث می‌شود خانه‌ای خاص‌تر و زیباتر داشته باشید. اگر نگهداری از گل‌های کوچک را ترجیح می‌دهید، یک گلخانه‌ی خانگی کوچک و خلاقانه، گزینه بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن گل‌های شما و آوردن جادوی طبیعت در داخل خانه است.

 

۱۶.  چیدمان و گروهبندی گلدان های گل دار در دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال ایجاد تنوع بیشتری از گیاهان خانگی در منزل هستید، گروه‌بندی انواع مختلف در کنار هم درون یک سینی مخروطی آویزان یک ایده‌ی کاربردی و عالی است که باعث ایجاد زیبایی و حس خوب در فضا می‌شود.

 

۱۷.  چیدمان و شکل دهی گل ها بر روی استند

اگر می‌خواهید فضای خانه را با گل‌های خانگی بیشتری تزیین کنید، انتخاب استندهای براق و مدرن راهی خوب و آسان برای چیدمان گیاهان شما هستند. استند گل باعث می‌شود که انتخاب‌های بیشتری برای انتخاب محل قرار گرفتن گل‌ها  داشته باشید. در عین حال از ایجاد فضای درهم و برهم نیز جلوگیری می‌شود. اگر تصمیم دارید که به یکباره گیاهان خانگی زیادی را وارد خانه خود کنید، حتما برای چیدمان آن‌ها از انواع استند های گل استفاده کنید.

 

۱۸.  زیبا سازی کانتر و میز آشپزخانه به وسیله ی گیاهان

آیا می‌خواهید به آشپزخانه منزل‌تان با چیدمان گل جذابیت بیشتری بدهید؟ چرا کنج‌ها را با گلدان‌هایی از گل‌های همیشه سبز، سایه‌دوست و رطوبت دوست چیدمان نکنید؟

 

۱۹.  ساختن استند های گل خانگی

قبلا هم گفتیم که چیدمان گل بر روی استند یک راه عالی برای گروه‌بندی و چیدمان آن‌ها است. اما همیشه هم لازم نیست که یکی از این استندها را بخرید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک قفسه نردبان قدیمی (یا ارزان قیمت خریداری شده) و تعدادی رنگ به سلیقه‌ی خودتان است. و البته ایده‌هایی برای چیدمان گل در خانه که در این مقاله آورده‌ایم!

 

۲۰.  با بکارگیری گلدان های گل دار، دکوراسیون رنگی ایجاد کنید

ایده های چیدمان گل در خانه فقط مربوط به گل‌ها نیستند! گلدان های رنگارنگ نیز می‌توانند تاثیر زیادی بر روی تزریق رنگ و زیبایی بر روی یک دیوار خالی داشته باشند. می‌توانید آن‌ها را در یک قفسه یا چند قفسه با توجه به علاقه‌ی خودتان گروه بندی کنید.

برای ثبت سفارش پیام بدید.